Artykuły partnerów

Co jeść, gdy potrzebna ci poprawa koncentracji?

Masz problemy ze skupieniem uwagi? Sprawdź, jakie zmiany w jadłospisie mogą ci pomóc.

Zaczynaj dzień od śniadania

Kusi cię pomijanie śniadań? Nie popełniaj tego błędu! Badania wykazały, że spożywanie śniadań może poprawić uwagę i pamięć krótkotrwałą. Udowodniono, że osoby jedzące śniadania uzyskują lepsze wyniki w nauce od tych, które tego nie robią. Nie tylko na pierwszy posiłek w ciągu dnia wybieraj produkty z pełnego ziarna. Pamiętaj jednak, że nadmiar kalorii o poranku może utrudnić koncentrację.

Spożywaj ryby

Dla zdrowia mózgu i serca, jedz także dwie porcje ryb tygodniowo. Wybieraj zwłaszcza tłuste ryby morskie, które są bogate w kwasy Omega 3. Te dobre tłuszcze zmniejszają m.in. ryzyko spowolnienia pracy umysłu i demencji oraz mogą wzmacniać pamięć, zwłaszcza u osób starszych.

Sięgaj po owoce jagodowe

Dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, owoce jagodowe pomagają chronić mózg przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki i zmniejszać skutki schorzeń związanych z wiekiem, takich jak otępienie czy choroba Alzheimera.

Pij kawę z umiarem

Nie przesadzaj z kofeiną. Co prawda pobudzi cię i pomoże ci się skoncentrować, ale na krótko. Zbyt wiele kofeiny może wprawić cię w niepokój. Dodatkową korzyść dla mózgu uzyskasz, jeśli twoja mała czarna nie będzie słodzona.

Na deser jedz orzechy i ciemną czekoladę

Orzechy i nasiona oraz ciemna czekolada również są zasobne w witaminy i antyoksydanty, które zmniejszają ryzyko pogorszenia funkcji poznawczych wraz z wiekiem. Ponadto w czekoladzie znajdziesz – wspomnianą wcześniej – kofeinę.

Odżywiaj się racjonalnie

Być może brzmi to zbyt prosto, ale głodowanie i jadłospis, który nie zawiera podstawowych składników odżywczych, może zaszkodzić twojej zdolności do koncentracji. Nadmiar jedzenia również nie jest korzystny. Obfite posiłki nierzadko powodują uczucie zmęczenia.

Korzystaj z osiągnięć medycyny

Jeśli masz problem ze zbilansowaniem „diety dla mózgu”, możesz sięgnąć po leki dostępne bez recepty. Zwróć uwagę na preparaty zawierające witaminy z grupy B i lecytynę. Wynikiem działania tych składników jest m.in. poprawa koncentracji, pamięci i ogólnej kondycji organizmu. Dostarczają one również sił i energii. Pomogą ci w stanach wyczerpania i sytuacjach stresowych. Dowiedz się więcej: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-pamiec-i-koncentracje/

Co jeszcze przed wielkim dniem?

Masz przed sobą dzień, który będzie wymagał maksimum koncentracji? Na śniadanie zjedz pełnoziarnistego bajgla z łososiem oraz wypij szklankę soku owocowego i filiżankę kawy. Przed wielkim dniem eksperci zalecają także pamiętać o ćwiczeniach fizycznych i umysłowych, relaksie oraz dobrym śnie.