Artykuły partnerów

Jak walczyć ze stresem?

Stres to coś, co towarzyszy większości z nas każdego dnia. Nawał obowiązków, goniące terminy i wieczny pospiech sprawiają, że jesteśmy zdenerwowani, rozkojarzeni, mamy problemy ze snem. Sposobów walki ze stresem, zarówno tym chwilowym, na przykład przed ważnym egzaminem, jak i tym długotrwałym, jak stresująca praca, jest wiele. Poniżej prezentujemy najlepsze z nich.

Ćwiczenia relaksacyjne

Ćwiczenia relaksacyjne oraz oddechowe pozwolą się odprężyć i psrzywrócą wewnętrzną równowagę. Można wykonać je zarówno w domu, jak i w pracy, autobusie czy przed salą egzaminacyjną. Najprostsze ćwiczenie polega na tym, by usiąść prosto, spróbować rozluźnić ciało: ramiona, barki, nogi, mięśnie twarzy i spokojnie oddychać. Już sam równomierny oddech i dostarczenie tlenu do wszystkich komórek, pozytywnie wpływa na ciało, rozluźnia i redukuje stres. Do tego ćwiczenia można dołączyć podnoszenie ramion oraz ruchy głowy w prawą i w lewą stronę. Wówczas napięcie zgromadzone w barkach i plecach zaczyna się zmniejszać. Jeśli możliwości pozwalają, warto raz na jakiś czas odwiedzić zajęcia jogi lub pilates. Regularne ćwiczenia nauczą kontroli nad oddechem, który jest niezwykle ważnym elementem skutecznej relaksacji. Wypracowanie rutyny i ćwiczenie, chociażby raz, dwa w tygodniu przez 45 min gwarantuje, że efekty będą zauważalne niemal natychmiast.

Zmiana diety

Stres często sprawia, że nie masz czasu na regularne posiłki. Co więcej, niejednokrotnie w biegu połykasz, co tylko masz możliwość. To ogromny błąd, który nie tylko negatywnie wpływa na zdrowie, ale również potęguje uczcie napięcia. Regularne posiłki to podstawa. Wówczas dostarczasz organizmowi siły do walki ze stresem. Warto do diety włączyć produkty, które mają udowodnione działanie antystresowe: orzechy włoskie, czarne porzeczki, jajka, ziemniaki, seler naciowy, pomarańcze i fasolka szparagowa. Z pewnością odrobiny uśmiechu dostarczy czekolada, szczególnie ta ciemna o wysokiej zawartości kakao. Przyda się tabliczka czekolady w szafce w pracy w momencie zmęczenia czy napięcia będzie można po nią sięgnąć. Kolejnym bardzo ważnym elementem w diecie sprzyjającej walce ze stresem jest magnez. Pierwiastek ten wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego. Z tego powodu należy zadbać, aby był on obecny w spożywanych pokarmach (otręby pszenne, kasza gryczana, szpinak, soczewica, migdały, pestki dyni) i przyjmować go w postaci tabletek, jako suplement diety.

Preparaty ziołowe

Jeśli wspominane sposoby nie działają, można skorzystać z łagodnie działających leków ziołowych. Najczęściej występujące w postaci pastylek bądź kropli preparaty te delikatnie zrelaksują i usuną nieprzyjemne napięcie. Pomagają one również w zasypianiu. Leki ziołowe, w przeciwieństwie do innych farmaceutyków, nie otumaniają i można je stosować także z innymi lekami przyjmowanymi na co dzień. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele leków na uspokojenie, w których składzie znajdziemy różnorodne składniki roślinne. Jednym z takich preparatów jest Kalms. Produkt ten zawiera sproszkowane szyszki chmielu, wyciąg z korzenia kozłka lekarskiego oraz wyciąg z korzenia goryczki żółtej. Te roślinne składniki łagodzą stany napięcia nerwowego, niwelują stres, pomagają się odprężyć i zasnąć. Więcej informacji o produkcie Kalms, a także ciekawostki na temat stresu i walki z nim, znaleźć można na stronie www.kalms.pl.

Oręż w walce ze stresem to głębokie oddechy, świeże powietrze, spacery i uśmiech. Także drobne przyjemności skutecznie pomogą złagodzić negatywne skutki stresu. Jeśli stan napięcia nerwowego przedłuża się bądź sobie z nie można sobie z nim poradzić powyższymi metodami, warto skorzystać z preparatów ziołowych. Składniki roślinne zredukują zdenerwowanie i stres bez skutków ubocznych.